Love me for me

Varje gång du uttalar orden trycker du ned mig. Ditt negativa sätt att lägga fram saker krossar mitt inre bit för bit. Jag kan inte alltid göra sakerna du vill eller önskar att jag gjorde. Jag kan inte alltid ha samma åsikter som dig. Ibland skiljer sig mina få erfarenheter från livet från dina. Vi försöker styra varandra. Du måste låta mig lära mig av mina egna misstag, utan dina skyddande armar som vill putta bort allt det onda från mitt liv. Varför? För att livet inte är en dimma av sockersött ljus. Livet är inte något man kan klara sig igenom utan motgångar. Istället för att kontrollera mina handlingar; finns där för mig när jag får konsekvensen av min handling. Låt mig ta smällen, jag klarar det. Jag är inte någon hjälplös liten blomma som du behöver ta hand om. Jag kommer inte gå sönder, även fast det känns så ibland. Även fast jag vet att du bara menar väl så är det inte det du visar med dina hårda ord. Du visar osäkerhet, svartsjuka. Du visar att du försöker ha en makt över mig som du vet att jag aldrig skulle låta dig ha. Du vet att jag springer därifrån så fort någon gör ett försök i att kontrollera mig. Och du vet även att jag aldrig skulle komma tillbaka ifall du lät det hända, för man kan inte äga en annan människa.

Låt mig växa. Låt mig upptäcka världen. För i slutändan så är det någonting jag måste göra helt på egen hand, något som varken du eller någon annan kan påverka, förutom jag själv.


Dagens låt:


Nu ska jag sova lång dag/natt , håller fortfarande på & fixar med bloggen.
Så har inte börjat blogga på "riktigt" än.
Men snart så, i ela fall!

Puss på er & pussa era mammor från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0