I love...

.. men who sings with raspy voices
Sedan lite gitarr på det, och jag är fast i mina hörlurar i flera timmar. Min personliga favorit är  Robert Pattinson.

.. songs that reminds me of lost days
Det finns låtar som aldrig dör. Det finns även minnen som aldrig dör. Detta är något som jag ofta ägnar tid åt att tänka och lyssna på. Jag älskar att minnas, på gott och ont. Det får mig att förstå vart jag är idag. När det även är en låt, eller en doft för den delen, som gör det lättare att minnas,

.. eating ice cream
Det är så mumsigt, plus att man känner sig så glad när man äter glass. Oavsett om det är för att man är varm under sommaren, eller för att man har mensvärk, vilket för övrigt är en underbar ursäkt till att få äta glass med extra mycket kalorier.

.. lyrics that makes your heart melt
Det behöver inte vara så att låten i sig är speciellt bra. Men när det just är en rad i hela låten som är så fin, att man stannar upp och känner hur hjärtat slår ett extra slag.. det är så fint. Som i Fairytale of New York när Shane Macgowan sjunger "I've built my dreams around you". Eller i låten Let Me Sign då han sjunger "I will wrap you in my arms" med en sådan passion att man kan se hans ansiktsuttryck framför sig. Sånt är vackert.

.. seeing historical romantic movies
1800-1900-tal. Förbjuden kärlek. Vackra kläder. Korsetter. Pampiga slott och herrgårdar.  Diskret make up.
Tårdrypande slut. Det finns ingenting jag hellre gör än att titta på filmer som utspelar sig under en annan tid.
En favorit, Moulin Rouge.

.. the way horses smell
Hästar luktar inte något speciellt egentligen.. Eller jo, dom luktar häst. Men samtidigt kan jag inte sätta fingret på vad det är med dom som luktar så gott. Känslan att bara krama runt en hästs hals och andas in doften & drömma sig bort.

.. riding
Det finns få saker som ger mig samma lycklighetskänslor som ridning. Jag försvinner in i en annan värld för en stund, in i min egna lilla isolerade bubbla där det bara är jag & hästen. Inga problem,inga tankar, inget alls bara frihet.
 Det är som att man suttit fastkedjad i evigheter & plötsligt är fri.

.. lerning to love myself
"Man kan inte älska någon annan innan man älskar sig själv."
Och det är sant. det är något jag måste lära mig.  Men man ska älska sig själv och sin egen person. Det är svårt, men det längsta förhållandet man har är det med sig själv. Det är viktigt att vårda det ömt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0