fredag den 13:e

är min turdag!

äalla tjatar om att det är en otursdag.. men vem har sagt det egentligen? Jo jag vet att det finns hypotesre om varför det är en otursdag. t.ex.
En grundar sig på att Jesus hade 12 lärjungar, och när Jesus blev förrådd var Judas den trettonde vid bordet. Det kanen ha varit så att det baseras på att det fanns 13 personer totalt och att Jesus korsfästes på långfredagen Det var även så att Jesus dog på en fredag.
& en annan.. Ordenmedlemmar från Tempelherreorden blev fängslade av Filip IV av Frankrike fredagen den 13:e oktober 1307.

Men bara för dessa historie hypoteser ska inte det behöva kallas otursdag. Inte enligt mig iaf. så jag säger tvärtemot bara för att:
- jag är född den 13:e
- ag är född på en fredag.

Och jo vad blir det? Jag är född Fredag den 13:e maj 1994 alltså, lite småhäftigt.
Så är det en otursdag? No Way!






Lady Gaga- No way


Kommentarer
Postat av: rebban

tack så mke tjejen ,är nämligen 2 föredetta vänner som påstår det ooch sprider falska rykten om mig därför jag skriver så för att jävlas med dom ... rkamkram

2009-11-15 @ 20:22:17
URL: http://rebbsann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0