Thres Johansson Rojo †

Det är många diskussioner om Tim Vrågårds & Tove Linds domar. 1år &8 månader...
Personligen tycker jag att det är s j u k t ! Jag menar är inte ett liv värt mer än det straffet?
JO, det är ganska självklart att det är men ändå så får de bara ett sådant lindrigt straff.
Visst de kommer att få leva hela sina liv vetandes att det var just dem som mördade Tess.
En helt vanlig, vacker tjej som inte var mer annorlunda än någon annan. Ett o s k y l d i g t liv.
Jag vet också som alla andra att inget straff skulle kunna lindra den sorg hennes anhöriga & familj har eller ge tillbaka Therese men det kanske hade gett mer "tröst" om man ens kan kalla det de om mördarna fattar vad de gjort & får den tiden de sitter inne inse vad fel allting är & hur jobbigt det kommer bli för dem i framtiden.
Men om man känner Sverige rätt så kommer de inte må så överdrivet dåligt under deras korta staff..
De som mår est dåligt & alltid kommer göra det utan att få hjälp är Therese familj & anhöriga.
Tim & Tove kommer få psykologiskt hjälp m.m. men vad får familjen? Ingenting.
eller jo de hade fått 3 sömntabletter morgonen de fått beskedet att Tess var död.
3 ynka sömntabletter.. är det vad dem ska klara sig på efter allt detta?!
Medans mördarna uppvaktas regelbundet.. S J U K T !
Jag citerar Therese morbror:
-Det är som att skicka iväg dem på en internatskola en längre tid...











nog med agg nu från min sida...

Det jag vill säga nu är at alla min tankar går till Tess familj & anhöriga.
Den styrkan de måste ha för att ta sig igenom detta är otrolig.
Therese var en så sjukt fin tjej, hon dog alldeles för tidigt. Hon hade som mig hela livet framför sig.
"Lev livet fullt ut" var hennes motto & det är vad alla måste leva efter nu tycker jag! Vi gör det för Therese!
eller förresten för alla som tagits från jorden för tidigt


Vila i evig kärlek & frid du vackra Thres.


17 juni 1993 - 7 juni 2009 †

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0