Fjortis,punkare, emo. spelar det någon roll?

 "-Nej, men det där skulle jag inte kunna ha.
   -Det är inte jag."

 På något vis har man fått inpräntat i huvudet att man inte får ha på sig vissa saker på grund av att man inte tillhör det "facket". Finns det något som jag jag så är det när någon placerar in mig i ett fack.  Jag ville helt enkelt inte tillhöra ett fack. Jag vill inte vara fjortis, jag vill inte vara emo, jag vill inte vara överklassbrud, jag vill inte vara förortsunge.
Jag vill vara mig själv, Josefin.
Jag har i hela mitt liv brytt mig om vad andra tycker och det har jag låtit påverka mig själv och mina val pinsamt mycket under alldeles för många år.

Hursomhelst så var meningen med den här texten att det finns ingen förutom du själv som bestämmer vad du kan och inte kan ha på dig. Lets say att du är en överklassbrud som bestämmer dig för att en dag ta på dig världens punkrockoutfit med nitar, och hela köret. Det finns ingen jävel i världen som skulle tänka "Gud, hon passar verkligen inte i det där". Ifall du känner för att ha stilettklackar ena dagen och baggyjeans den andra
- go for it girl!

Detta gäller även musik.
Är man fjortis om man lyssnar på techno etc.?
Är man emo för att man lyssnar på "sorgsen" screamo musik etc?
Eller måste man vara rockare för att få lyssna på rock?
De flesta delar in personer i fack beroende på vilken sorts musik de lyssnar på. Måste det vara såhär?
Personligen lyssnar jag på exakt all sorts musik..beroende på mitt humör. Det kan vara allt från rock till R'N'B till piano. Alltså på det som passar för stunden. 


 


Silverstein- My heroine



river flows in you

 

30 seconds to mars- A beautiful lie


Coldplay- the scientist

Min idol  är dock BRITNEY SPEARS

Britney Spears - Womanizer


Beyoncé- Hello


Kommentarer
Postat av: Leila

jätte bra blogg ;)

2009-09-01 @ 18:33:20
URL: http://lkr.blogg.se/
Postat av: Sofi

Såg inte att det var du först :$ Men ja , har jag (: Nu fatta jag vad du mena på bilddagboken, haha (: Jo, jag kan länka dej så länkar du mej? (: Guuuud , vi måste träffas igen såklart :D så fåru hjälpa mej fixa min design med om du vill? (: Saknar dej massa din lilla prutt<3<3<3<3<3<3<3<3

2009-09-04 @ 14:04:21
URL: http://liilleee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0